Sunday, September 27, 2009

Versus Mode Is On

Kebelakangan ni mmg byk isu² perbandingan muncul semula....tp bagi aku...rasanya semua tu mmg acara tahunan....kat sini aku list down beberapa acara perbandingan yg hangat diperkatakan sebulan dua ni

1) DIRT2 VS NFS:SHIFT :

VS

Antara dua game kereta yg bagi aku mmg terbaik.....hat ni x berapa panas sgt sbb walaupun genre sama .... tapi lain² rencah. DIRT2 main ala² Rally & NFS:SHIFT main kt track....x byk sgt nk dikatakan ....dari segi grafik bagi aku dua² agak menarik dan control pun agak mudah kalau nk dibandingkan dengan GRID atau PGR Series.

2) FIFA10 VS PES2010 :
VS



Yang ini paling meletop!Acara tahunan utk flaming fanboy.Masing² akan kata game ni la yg best game tu la yg best....hahahahaha...kadang² lawak gak aku rasa dorg ni....by the way I'm not a fanboy,aku main game yg aku rasa berkualiti sahaja dan senang utk aku control gameplay dia. Sebelum FIFA08, FIFA series from EA Sport mmg gagal tahap gaban....aku time tu mmg main PES/WE Series from Konami je. Tapi bila kuar FIFA08, grafik dan gameplay mmg lari terus...aku rasa EA dh jumpa rencah rahsia palabapak apa ntah yg buat aku terus x toleh kat PES/WE.

FIFA10 dijangka release 2/10/09
PES2010 dijangka kuar? ntah aku x amik port pun (eh aku rasa mcm dh jadi fanboy FIFA plak LOL )

Perbandingan ni aku buat untuk next gen console sahaja ya....utk PC FIFA series kalah teruk dgn PES/WE sbb PES/WE kekalkan kualiti utk PC sama mcm next gen console.

Kesimpulan aku:

FIFA utk next gen console
PES/WE utk PC

No heart feeling ya...ni opinion aku sahaja.

3) XBOX 360 ELITE (JASPER) VS PS3 SLIM :




Nak kata apa ya? dua² konsol ni ada kelebihan dan kekurangan masing². Tp bagi aku....aku mmg dh target ELITE JASPER tu....

1 comment:

Joel said...

Hi, I came across your site and wasn’t able to get an email address to contact you. Would you please consider adding a link to my website on your page. Please email me back and we'll talk about it.

Thanks!

Joel Houston
JHouston791@gmail.com